//
je leest...
Hannoveraanse gedichten

Riesig

Auf einer grünen Fläche
sitzt einer   liegen die & spaziert man ganz genau
      wie verabredet
aber gebogen & halbrund

Ich weiß nicht
Ob ein Bandmaß mir helfen würde   was möglich eine Wiese wäre zu bewältigen?
Wo meine Füße jetzt stehen   bin ich erstaunlich schräge   aber so klein

Also

Wenn ich mich hinläge   würde das Gras umkippen  Erde sich lösen &
die Wiese mich riesig bedecken?
Ich weiß nicht

… ich mach schon den ersten Schritt

Over Switha Ro

Multidisciplinair theatermaakster met uitglijders naar Beeldende Kunst. 'De Vrouw breekt de buurt.'

Reacties

5 gedachtes over “Riesig

  1. mooie taal en beelden

    Waarom het &teken gebruikt? Is dat gangbaar in hedendaagse Duitse dichtkunst?

    Like

    Geplaatst door ingridvandenbergh | 25 februari 2012, 9:14 am
    • Beste Ingrid,

      Dank je voor je reactie. Leuk.

      Over het &-teken: nee heeft niets met t Duits te maken. Ik vind t gewoon mooi. Geen idee of het teveel afleidt. Ook n beetje geboren uit twittergedoe: besparen op leestekens. Soms experimenteer ik wat met teksten zoals je wellicht verder op mijn wp kunt zien. Als t even kan, verbind ik me ook met beeldende kunst.
      De Hannovergedichten zijn een nevenproduct van een week expositie inrichten in een wilde tuin naast een symmetrische, vorstelijke tuin in Hannover. Ik legde mij op iedere dag een gedicht te schrijven over deze tegenstelling en mezelf daarin te plaatsen. Er volgen er nog meer…

      Zal zo je wp eens bekijken.

      Vriendelijke groet,
      Nora

      Like

      Geplaatst door swithaRo | 26 februari 2012, 1:36 pm
      • Dank, Nora voor je antwoord.
        Gezien je biografie bevreemdt het mij enigszins de afkortingen in je reactie te zien. Komt vast omdat ik de social media verre van mij houd, met liever twee nabije dan 1300 verre vrienden. Maar misschien denk ik te snel in hokjes.

        In dichtkunst vind ik het &teken storend, behalve als het een functie zou hebben. Naar poëzie kijk ik vanuit een creatieve geest en zie deze blik ook graag vormgegeven in het woord.

        Interessante en boeiende opdracht die je jezelf hebt gegeven. Zo rekken we onze dichtkunst op, over grenzen heen.

        Like

        Geplaatst door ingridvandenbergh | 27 februari 2012, 10:43 am
  2. Inderdaad heeft Sociale Media een kwetsbare kant (of twee… of drie…). Toch heb ik er zeer verrijkende contacten. Kaf en koren-verhaal. Ik heb ook niet barstensveel volgers. Begon er juist mee, omdat t me uitdaagde om zwart op wit in 140 tekens te blijven. Het weglaten van tekens als ‘ deed ik al voor ik twitterde. Hele monologen heb ik zonder leestekens.
    Ik heb je site bekeken en ben verrast door de combinatie van dingen zoals je doet met foto’s en tekst. Fijn! Was even aan het puzzelen wat er van jou was. Je hebt immers ook gasten op je site?

    Like

    Geplaatst door Nora van Dam | 27 februari 2012, 3:56 pm
    • Hallo, Nora. Kaf- en koren, daar gaat het inderdaad om, ook op het blog. Het feit dat je niet ‘barstensveel’ volgers hebt betekent dat ook het publiek zijn afwegingen maakt. Zelf zit ik wellicht ook onder het gemioddelde maar eigenlijk ervaar ik dit niet als negatief. Volgens mij betekent het dat je geen doorsnee-product aflevert, je schrijft niet voor jan en alleman. Zoals je zelf zoekt naar mensen die je wat te bieden hebben zoeken die mensen zelf ook.
      Interactie is vaak nogal algemeen, af en toe tref je iemand die echt ingaat op de inhoud van wat je doet. Dan ontstaan er waardevolle dialogen. Dat kan je niet met iedereen hebben. Zelf bewaak ik in dat opzicht ook mijn ‘rust’. Om mijn eigen drijfveren en creativiteit niet in de weg te zitten.

      Op mijn blog Schrijfkunst ben ik het meest actief;, vooral in de gebieden’taal, schrijven en beeldende kunst. Daarnaast onderhoud ik http://fotodichter.wordpress.com, waar ik zo af en toe een fotodicht op plaats.
      Tenslotte besta ik in de personages sLIMME JUF en Brilmansje, op http://slimerick.wordpress.com. Op dat blog plaats ik af en toe een limerick, geënt op een actueel onderwerp. Doel van de site is anderen uit te nodigen een limerick achter te laten in de reactieruimte. Wie niet weet hoe je een limerick schrijft leert het op dat blog. Indien zo’n limerick voldoet aan de regels van de limerick wordt hij in de bijdrage geplaatst.
      Wie vaker op dat blog vertoeft leerte beide personages kennen, met ieder hun eigen aardigheden. Ook maak je kennis met de andere ‘leerlingen’ in de limmerklas, die garant staan voor vaak aardige en grappige dialogen in de reactieruimte.

      Veel woorden misschien om te vertellen wat ik zoal doe, maar heel vrijblijvend hier neergezet.

      Like

      Geplaatst door ingridvandenbergh | 28 februari 2012, 12:15 pm

Geef een reactie

Instagram

Summertime, time to read and think about what you've read. Love those non-picture subjects. This one I made standing on a chair, looking through our new window under the roof top. Still life with scooter and long distance sculpture, right in the centre. My daily view when I leave school. In my backgarden. Limoncello in nispero colors. We talked and dreamed about it, those endless harvests of nispero fruit in Spain, with good friends. Remembering Spain, Callosa & Valencia 😊. Hole in the tree. Nervous birdy-noise came out of it.
Follow getikteteksten on WordPress.com
februari 2012
M D W D V Z Z
« Jan   Mrt »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829  

Sites die ik volg

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Doe mee met 267 andere volgers

MALOU BROUWER

REIZEN. BOEKEN. & MEER

Greet Ilegems

Author, Photographer, Master of engineering sciences, Trying to capture a dream, the poetry of earth, life...

Mirjam van Zelst

journalist en tekstschrijver

KadeGee

Sterke verhalen en bescheiden anekdotes over een leven in transit.

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

Gekwaak uit Kwakkelland

Mijn verbazing, vervoering en ontroering

Di's Storia

verhalen gedichten illustraties

Kaj zoals-ie schrijft

Scherpte, humor en tederheid

In scherpe bewoordingen

Door Adriaan Hendriks

getikteteksten

...van switha Ro...

Andere taal

(Franse) taalverhalen

traveledith

Edith op reis

Poëzie aan het Plafond

Alwaar de grens tussen Poëzie en Proza© filterdun is.

wltrrr

Onregelmatige berichten uit de wondere wereld van pers en media ter bevordering van haat en angst.

De Nieuwe S

Dennis Gaens

Toekomst

geïnspireerd worden is je de toekomst herinneren.

K's Blog

van alles en nog meer

marja wouters

in woorden

