//
je leest...
'PANG!' & 'PENG!'

Fragmenten Hoorspel ‘PANG!’ op affiche (Man wacht thuis op krant).

Krakend leer
Een man in zijn rijtjeshuis kijkt uit op een doodlopende weg naar een bos   Sneeuw   Jagers in de verte   De krant

Hier zit ik dan
Op zachte lederen wangen  Of op stof
zoals satijn dat ik voelen kan
Dat is te zeggen   zó   met mijn rug ertegen
en heel duidelijk

Kijkt omlaag

Maar hier   rusten de armen   hier
En dáár   een hand of twee   als
als schattige hondjes
Ik streel schattige hondjes

Buiten een jachthoorn  Man kijkt op

Langs mij   en zo stil
zie ik alleen maar een witte wand   met een deur erin
Daar

Leunt naar achteren

Lekker rustig hoor   zo   ik
Lekker rustig   Want
waar ik zit kan ik
zomaar niemand horen
zomaar iemand niet zien   zo   Maar
zachte lederen wangen   of stof
als satijn
voel ik hier wel   En duidelijk
waar ik zit

Leunt naar voren

Waar zit ik hier eigenlijk voor?

Wrijft zijn handen

Schoothondjes…   Wat?!
Streel ik schoothondjes?   Jahaa
Jahaa   Zoek de krant   Zoek

Leunt terug   Handen in schoot   Jachthoorn klinkt

Ik wacht wel   zolang er niets gebeurt
wacht ik wel
Kijk maar   zie maar   Ik wacht
ik wacht wel
Hee jullie mijn hondjes!   Op mijn schoot mijn hondjes?   Nee!
Waar jullie zit ik immers

Buigt naar voren

Daar!
Zoek!
Daar!

Terug

Ik bewaar me hier intussen   waar ik ben
Met mijn rug ertegen
Duidelijk zacht   Zoals op satijn
Zoek maar   Zoek!   Daar
In dat gat dat dicht is   In de deur!   Zoek   Ga zoeken!
Ik wacht wel
Hier
Op lederen wangen

Roffelende vingers

Over Switha Ro

Multidisciplinair theatermaakster met uitglijders naar Beeldende Kunst. 'De Vrouw breekt de buurt.'

Reacties

2 gedachtes over “Fragmenten Hoorspel ‘PANG!’ op affiche (Man wacht thuis op krant).

  1. Dit is Kunst.

    {begrijp er iets van}

    Heb een gedachte over
    Alsss … u mij zou vragen dit hardop voor/achter te lezen.
    Dan is de kans groot.

    Dat … spreek regels uit op snelheid Na pauze
    Dat … vertraag op het juiste moment en adem haal.
    Dat ik niet Allesss … hoef te begrijpen.

    Like

    Geplaatst door asbloed | 27 mei 2012, 11:36 pm

Geef een reactie

Instagram

Descending #Snowdon in Wales. Oktober 2017. Autumn in 024. Visiting friends. Crazy sky there. End of Summer. These tomatoes will never become red. Two stars seem to fall down. Everything at its place. Ready to play 'Het wachten' at Buitengoed Gelderse Waarden tomorrow September 17. At 12,14 and 16 hours. Shortplay about a woman desperately waiting for her husband to come back from war.
Follow getikteteksten on WordPress.com
mei 2012
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Sites die ik volg

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Doe mee met 273 andere volgers

MALOU BROUWER

REIZEN. BOEKEN. & MEER

Greet Ilegems

Author, Photographer, Master of engineering sciences, Trying to capture a dream, the poetry of earth, life...

Mirjam van Zelst

journalist en tekstschrijver

KadeGee

Sterke verhalen en bescheiden anekdotes over een leven in transit.

Jonas Bruyneel

Literatuur/Journalistiek/Muziek

Gekwaak uit Kwakkelland

Mijn verbazing, vervoering en ontroering

Di's Storia

verhalen gedichten illustraties

Kaj zoals-ie schrijft

Scherpte, humor en tederheid

In scherpe bewoordingen

Door Adriaan Hendriks

getikteteksten

...van switha Ro...

Andere taal

(Franse) taalverhalen

traveledith

Edith op reis

Poëzie aan het Plafond

Alwaar de grens tussen Poëzie en Proza© filterdun is.

wltrrr

Onregelmatige berichten uit de wondere wereld van pers en media ter bevordering van haat en angst.

De Nieuwe S

Dennis Gaens

Toekomst

geïnspireerd worden is je de toekomst herinneren.

K's Blog

van alles en nog meer

marja wouters

in woorden

